Istoria gimnaziului
“Şcoala cea mai bună e aceea în care înveţi înainte de toate a învăţa ” Nicolae Iorga
1. Paşaportul Instituţiei
Denumirea școlii: Instituţia Publică Gimnaziul Pruteni
Adresa: Comuna Pruteni , r-nulFăleşti
Tipul școlii: Gimnaziu ,cursuri de zi
Telefon : 0259-66717
E-mail/,scpruteni@gmail.com.
Limba de predare: limba romănă
Poziţia geografică
Şcoala are 3 niveluri corespunzătoare claselor primare, gimnaziale .
Situată în zonă de şes. În vecinătate se află clădirea Primăriei Comunei Pruteni,
Oficiul poștal, biblioteca sătească, Biserica creştină.
ISTORICE
Instituţia a fost construită în anii 1990-1992. Dată în exploatare în anul 1992 ca Şcoală medie de cultură generală. În anul 2010 instituţia a primit Statut de Gimnaziu . Acesta funcţionează pe două niveluri de studiu:, primar, gimnazial.
Mediul de proveniență al elevilor: elevii provin din familii cu nivel de şcolarizare general, şi mediu.Familiile răspund în general pozitiv față de provocările societăţii în concordanţă cu spiritul reformei şi manifestăinteres față de educația oferită de şcoală.
Desigur, noi nu ne putem mîndri cu o tradiţie ce datează de mai bine de o sută de ani ,dar rezultatele elevilor noştri şi dăruirea cadrelor didactice compensează lipsa aceasta. În cei peste douăzeci de ani, care s- au scurs de la darea în exploatarea a instituției noastre, a fost cadrul perfect pentru formarea ca oameni a miilor de elevi care
ne- au călcat pragul.Dovadă de netăgăduit stau rezultatele deosebite ale acestora la olimpiade,concursuri, manifestări culturale . Cei peste 200 de elevi ai gimnaziului nostru beneficiază de un învăţămînt de calitate, fiind îndrumaţi de un colectiv de cadre didactice bine pregătite şi dedicate profesiei de dascăl. Spaţiul în care se desfăşoară activităţile şcolare şi extraşcolare este unul primitor.
Resurse umane
Populaţia şcolară – 199 elevi
clasele primare- 89 elevi, gimnaziu-110 elevi
personal didactic- 19, învăţători- 4, profesori-15 , grad didactic II-14, fără grad didactic -5
personal auxiliar-18
Rata abandonului şcolar-0%
Rata de promovabilitate-100%
Rata de absolvire-100%
Ponderea elevilor cu rezultate buneşi foarte bune-75 %
Promovabilitatea la testele naţoinale-99%
Rata continuității studiilor-90% din totalul absolvenţilor
Resurse material – tehnice , logistice şi informaţionale
14 săli de clasă
1 laborator de informatică echipat cu 5 calculatoare moderne; reţeaua
fiind conectată la INTERNET
1 laborator de fizică
1 laborator de chimie
1 laborator de biologie
1 sala de educaţie fizică
bibliotecă
cabinet medical
2 terenuri sportive
Cabinet metodic
Informații de tip calitativ
Ambianța în unitatea școlară: cultura este dominată de spiritul de echipă, se bazează pe cooperare și respect reciproc. Atmosfera este destinsă și plăcută, nu există conflicte majore, dacă apar anumite conflicte ele sunt rezolvate în mod obiectiv. Relațiile director – personal, profesori – profesori, profesori – elevi
Se bazează pe comunicare, colaborare, munca în echipă și respect reciproc.
Calitatea personalului: cadrele didactice sunt bine pregătite din punct de vedere profesional, fapt constatat în urma inspecțiilor la clasă, a inspecțiilor de specialitate, a rezultatelor obţinute cu elevii și a interesului manifestat pentru participarea la cursuri de perfecționare.
Managementul unității școlare: se desfașoară pe baza planului managerial și a planurilor operaționale, în colaborare cu membrii Consiliului de Administrație și a Consiliului profesoral. Cadrele didactice sunt organizate în comisii pe arii curriculare sau pe grupe de arii curriculare, fiecare comisie având un responsabil. Există comisii cu caracter permanent și comisii cu caracter temporar.
Relații cu comunitatea: Implicarea părinților în activitățile manageriale este foarte bună, echipa managerială menținând o relaționare permanentă cu Comitetul reprezentativ al părinţilor.Există și părinți care se dovedesc dezinteresați față de educația elevilor fapt reflectat în comportamentul elevilor, în atitudinea lor față de școală.
Aspecte politice:
-Influența politică, prin decizii ale Consiliilor locale, asupra sistemului educațional.
-Influența directă a politicii externe asupra posibilităților de atragere a fondurilor investiționale.
– Lipsa actelor legislative și normative cu privire la organizarea odihnei și întremării sănătății copiilor și adolescenților în perioada estivală.
Aspecte economice:
-Ajustarea periodică a formulei de finanțare per elev la procesul inflației.
– Fenomenul sporit al sărăciei în țară: părinți șomeri, salarii mici.
Aspecte sociale:
– Număr mare de populație școlară rămasă fără îngrijirea părinților.
– Sărăcia.
Aspecte demografice:
-Fenomenul pronunțat al migrației populației ( inclusiv populația școlară).
– Procesul de îmbătrînire a populației în mediul rural.
– Scăderea populației școlare.
Aspecte tehnologice:
-Instituții de învățămînt dotate cu echipament, tehnici educaționale și utilaje moderne.
-Cadre didactice cu competențe digitale formate/dezvoltate.