sds

Istoria gimnaziului

“Şcoala cea mai bună e aceea în care înveţi înainte de toate a învăţa ” Nicolae Iorga

1. Paşaportul Instituţiei

Denumirea  școlii: Instituţia Publică Gimnaziul Pruteni

Adresa: Comuna Pruteni , r-nulFăleşti

Tipul școlii: Gimnaziu ,cursuri de zi

Telefon : 0259-66717

E-mail/,scpruteni@gmail.com.

Limba de predare: limba romănă

 

Poziţia  geografică

Şcoala  are  3  niveluri corespunzătoare claselor primare, gimnaziale .

Situată  în zonă de şes. În  vecinătate se află  clădirea  Primăriei   Comunei Pruteni,

Oficiul poștal, biblioteca sătească, Biserica  creştină.

ISTORICE

Instituţia a fost construită în anii 1990-1992. Dată în exploatare în anul 1992 ca Şcoală medie de cultură generală. În anul 2010 instituţia a primit Statut de Gimnaziu . Acesta funcţionează pe  două  niveluri de studiu:, primar,  gimnazial.

Mediul de proveniență al elevilor: elevii provin din familii cu nivel de şcolarizare  general, şi mediu.Familiile răspund în general pozitiv față de provocările societăţii în concordanţă cu spiritul reformei şi manifestăinteres față de educația oferită de şcoală.

Desigur, noi nu ne putem  mîndri cu o tradiţie ce datează de  mai bine de o sută  de ani ,dar  rezultatele  elevilor noştri şi dăruirea cadrelor didactice  compensează lipsa aceasta. În cei peste douăzeci de ani, care s- au scurs de la darea  în  exploatarea  a instituției  noastre,  a fost cadrul perfect pentru formarea ca oameni a miilor de elevi care

ne- au călcat pragul.Dovadă de netăgăduit stau rezultatele deosebite ale acestora la olimpiade,concursuri, manifestări culturale  . Cei  peste 200 de elevi ai  gimnaziului  nostru  beneficiază de un învăţămînt de calitate, fiind îndrumaţi de un colectiv de cadre didactice bine pregătite şi dedicate profesiei de dascăl. Spaţiul în care se desfăşoară activităţile şcolare şi extraşcolare  este unul primitor.

Resurse umane

Populaţia şcolară – 199 elevi

clasele primare- 89 elevi, gimnaziu-110 elevi

personal didactic- 19, învăţători- 4, profesori-15 , grad didactic II-14, fără grad didactic -5

personal auxiliar-18

Rata abandonului şcolar-0%

Rata de promovabilitate-100%

Rata de absolvire-100%

Ponderea elevilor cu rezultate buneşi foarte bune-75 %

Promovabilitatea  la testele naţoinale-99%

Rata continuității studiilor-90% din totalul absolvenţilor

 

Resurse  material – tehnice , logistice şi informaţionale

14  săli  de clasă

1 laborator de informatică echipat cu 5  calculatoare moderne; reţeaua

fiind conectată la INTERNET

1 laborator de fizică

1 laborator de chimie

1 laborator de biologie

1 sala de educaţie fizică

bibliotecă

cabinet medical

2 terenuri sportive

Cabinet metodic

Informații de tip calitativ

Ambianța în unitatea școlară: cultura este dominată de spiritul de echipă, se bazează pe cooperare și respect reciproc. Atmosfera este destinsă și plăcută, nu există  conflicte majore, dacă apar anumite conflicte ele sunt rezolvate  în mod obiectiv. Relațiile director – personal, profesori – profesori, profesori – elevi

Se bazează pe comunicare, colaborare, munca în echipă și respect reciproc.

Calitatea personalului: cadrele didactice sunt bine pregătite din punct de vedere profesional, fapt constatat în urma inspecțiilor la clasă, a inspecțiilor de specialitate, a rezultatelor obţinute cu elevii și a interesului manifestat pentru participarea la cursuri de perfecționare.

Managementul unității școlare: se desfașoară pe baza planului managerial și a planurilor operaționale, în colaborare cu membrii Consiliului de Administrație și a Consiliului profesoral. Cadrele didactice sunt organizate în comisii pe arii curriculare sau pe grupe de arii curriculare, fiecare comisie având un responsabil. Există comisii cu caracter permanent și comisii cu caracter temporar.

Relații cu comunitatea: Implicarea părinților în activitățile manageriale este foarte bună, echipa managerială menținând o relaționare permanentă cu Comitetul  reprezentativ al    părinţilor.Există și părinți care se dovedesc dezinteresați față de educația elevilor fapt reflectat în comportamentul elevilor, în atitudinea lor față de școală.

Aspecte politice:

-Influența politică, prin decizii ale Consiliilor locale,  asupra sistemului educațional.

-Influența directă a politicii externe asupra posibilităților de atragere a fondurilor investiționale.

– Lipsa actelor legislative și normative cu privire la organizarea odihnei și întremării sănătății copiilor și adolescenților în perioada estivală.

Aspecte economice:

-Ajustarea periodică a formulei de finanțare per elev la procesul inflației.

– Fenomenul sporit al sărăciei în țară: părinți șomeri, salarii mici.

Aspecte sociale:

– Număr mare de populație școlară rămasă fără îngrijirea părinților.

– Sărăcia.

Aspecte demografice:

-Fenomenul pronunțat al migrației populației ( inclusiv populația școlară).

– Procesul de îmbătrînire a populației în mediul rural.

– Scăderea populației școlare.

Aspecte tehnologice:

-Instituții de învățămînt  dotate cu echipament, tehnici educaționale și utilaje moderne.

-Cadre didactice cu  competențe digitale formate/dezvoltate.